Shitstorm. Svindel. Cyberattack. Coronavirus og kemiske udslip. Nogle kriser er selvforskyldte. Andre knap så meget. De får lov til at ligge og ulme indtil, de bryder i brand.

I gamle dage var kriserne lokale og synlige. Det rev i næsen og sved øjnene, når fabrikken svinede. Død, ulykke og kemikalieudslip kunne ses, mærkes og høres. I dag er kriserne oftere globale og de er usynlige. Og så er de ikke altid til at forudse, hvilket udfordrer tidligere tiders tilgang til krisekommunikation. Hvornår er noget farligt? Føler nogen sig krænket i dag?

Og ikke mindst: Hvad gør du, når krisen rammer? Hvordan kommunikerer du bedst? Hvem skal du orientere? Og hvordan sikrer du, at I står stærkere næste gang, der opstår en krise?

Måske har panikken ramt dig, og du føler, du famler i blinde, mens du desperat leder efter redskaber, der kan give dig mere ro, overblik og sikkerhed for, at alle stakeholders er taget i ed.

Og måske du allerede kender krisekommunikationens ABC – Altid sig sandheden. Bevar dit nærvær, så du kan kommunikere troværdigt og autentisk. Cool it og få overblik over fakta så hurtigt som muligt – og har brug for en tjekliste, så du er sikker på, du kommer hele vejen rundt.

Lige meget hvilken situation du står i, vil du få gevinst af Talerakademiets online kursus i krisekommunikation.

Vær forberedt på det uforventede

De færreste ved, hvordan de skal forholde sig i praksis, når krisen rammer. Hvem siger hvad til hvem hvornår, hvorfor, hvordan og på hvilke kanaler? Konsekvenserne af ringe krisehåndtering kan koste dyrt på bundlinjen og skade jeres brand.
God og ofte hurtig kommunikation er afgørende for, hvordan du håndterer en krise. Den tid, du bruger på at forberede dig og fx udarbejde en kriseplan før, krisen rammer, er umådelig godt givet ud, når stormen raser.

På kurset får du:

  • E-læring med baggrunden og udviklingen i kriser og issuemanagent
  • Skabelon til din kriseplan
  • Video
  • Skrivbare PDF-filer, du kan downloade og gemme hvor det passer dig
  • Et virtuelt møde af 30 minutter med erfaren kommunikationsrådgiver

Hvorfor er kurset relevant for dig?

  • Kommunikationschef
  • Pressechef
  • Kommunikationsmedarbejder eller ledelsesrådgiver og du vil levere den mest kvalificerede kommunikationsrådgivning til topledelsen

Hvem underviser

Som tidligere undersøgende journalist på landets førende dagblade og Danmarks Radio kender Nina Vinther Andersen de kritiske spørgsmål, journalister stille. Og som rådgiver af topledere kender hun også de svar, der skal til, når virksomheder skal navigere sig i de stormvejr, kriser kan medføre internt og eksternt.

“Nina leverer altid på et højt niveau, så præsentationerne får maksimal effekt. Og så er hendes workshops simpelthen fantastiske med lige dele underholdning og læring, så
man går både dygtigere og opløftet derfra.”

Maria Majdall, Head of Pursuit, Deloitte

Ja tak! Jeg har brug for hjælp

Få adgang nu til hele pakken for kr. 495,00

Når du klikker ’gennemfør køb’, får du tilsendt login oplysninger til din personlige kursusside, og du kan nu deltage i kurset når det passer dig.

"*" indikerer påkrævede felter

Personlige oplysninger

Nyhedsbrev
Prisen er inkl. moms

Betaling